HTML

Kalandok Finnisztánban

Finnországi hétköznapok modoros stílusban.

Friss topikok

Linkblog

14.
január

Papirok

Aropa  |  1 komment

Oma lehti - omilla kulmilla!

A reklamujsagok Pesten a haz bejaratanal spargaval kikötött ladaba, vagy ha azt megis elloptak(!) a postaladaknal lerakott bananosdobozban kötnek ki. A postaladankba csak a VIZ - GAZ - VILLANY feliratu kis cetlik jutottak, ritkabban az alsoszomszed HVG-je (de ez egy masik, sokkal vidamabb törtenet).

Amiota ideköltöztunk Viikkibe, bizony kitarult a vilag! Jar az ujsag, pedig nem is kertuk. Az eleinte fel sem tunt, hogy nincs postaladank. Az ok mar nyilvanvalo: titkos kezek naponta ujabb es ujabb reklamujsaggal etetik az ajtonkat. Emiatt naponta egy folyometer papirt kell lapatolni az ajto mellol. Eddig meg nem jott olyan macskanyelv papiros  "Kirandulas Vecsesre, ebeddel 1000 Ft"-szeru hirdetes, talan az is hungarikum?

Ja, az ajto. Finnorszagban ket ajtaja van a lakasoknak. Egy komoly zaras - lancos - kinezo lyukas, meg egy sima bentiajto. Nagyon komoly: csörögsz a zarral, mar azt hitted otthon vagy, aztan egy zart ajto fogad. 

A zarak vilaga itt ugyanugy megtanulando, mert kilincs az nincs. Minek is lenne, hiszen ha kizartad magad kenyelmes ajtonyitasi szolgaltatast vehetsz igenybe a hazmestertol: este es hetvegen felarert (kb 30 euro). Persze ehhez tartsuk magunknal a hazmester szamat is, sosem lehet tudni.

A hazban az emeletek szama megteveszto, ugyanis a földszint itt az elso emelet, az elso emelet meg a masodik. Volt am futkarozas, amikor az elso emeleti hivatalt a masodikon kerestem. Irodahaz, az emeleten csend honol. A puha szönyeg elnyeli lepteink zajat. Egyetlen ajtot latok, felirat nelkul. Benyitok, belul boxok, azokban szamitogepek elott kushado nok. Latom, itt valszeg nem kapok adoszamot, de hatha. Bekopogok egy boxba, nö tekintete villan.

Elmondom mit akarok. Valasz: "- Hogy jött be ide?" En: - Az ajton. Nö: - Nyitva volt?

Erre nem valaszolok. A nö fejerol olvasom: - Mar megint melyik idiota hagyta nyitva az ajtot, hogy ezek az utcarol csak ugy bemaszkalnak?

A hivatali kalvariam elott az International Staff Office-ban megkaptam a szukseges informaciot. Svetlana elmondta nekem hol, mit es mikor kell inteznem. A sorrend szerintem neki sem volt vilagos.

Egy hatalmas Welcome Bag-et is kaptam csupa hasznos brosuraval. Ezek utan megkert, hogy hivjam mar fel ha vegeztem, mert erdekli, hogy a kulfoldi vendegeknek milyen problemai akadnak A Hivatallal. Neki ajanlom szeretettel ezt a blogot! 

Adoszamot amugy a helyes emeleten sem kaptam, mert nem volt szemelyi szamom, amit meg azert nem kaptam mert nem regisztraltam magam a bevandorlasi hivatalban (rendorsegen). Na, azzal meg az volt, hogy elojegyzesben harom het mulva fogadnak csak, tehat eleve nincs eselyem semmit intezni meg jo darabig. Ergo: meg 2 honapig nincs fizetesem, ha nem teszek valamit. Elmentem hat a rendorsegre vonattal(!).

A veget nem arulom el. Valamelyik kovetkezo posztbol majd az is kiderul, hogy lett-e hepiend?

 

 

 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://finnisztan.blog.hu/api/trackback/id/tr82583563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zkorsos 2011.01.15. 10:08:10

Én biztos vagyok benne, hogy lesz hepiend. Ez végülis Finnország, nem Magyarország, igaz? Annyira rossz ott se lehet...
Az emeleteket illetőleg: Feri, a világon majdnem mindenütt (na jó, lehet hogy Amerikában nem... :-) a "first floor" az első szintet, azaz a földszintet (nem emeletet) jelenti. Tehát a 2nd floor a második szint, a mi fogalmaink szerint az első emelet...
süti beállítások módosítása